HTML

Viki Észtországba megy

Az életem megváltozott, amikor megismertem a férjem, aki észt. Nemsokára Estoniába költözünk, persze addig még sok víz lefolyik a Dunán. Szeretnék mindent leírni erről az országról, ahogy én láttam, mikor arra jártam: látnivalókat, tudnivalókat, étterem és étekajánlót. Remélem mindenkinek hasznos lesz :) Viki

Friss topikok

Címkék

Szauna észt módra...

2011.08.17. 18:10 Vikucka

Csak úgy, mint a finneknél az észteknél és a többi északi népnél is nagy kultúrája van a szaunának. Ott már az egészen pici gyerekeket szoktatják a szaunához. Persze nem szabad összekeverni az észt fatüzeléses szaunát azzal a szaunával, ami nálunk van a wellness szigeteken.

Anyósomék hétvégi házában nem borospince van, hanem szauna. Teljesen hétköznapi kis faház kb. 1o négyzetméter, amiben van egy kis előtér, a szauna előtere és maga a szauna, ami pont elég két embernek. Először nem tudtam sok időt eltölteni, de minden alkalommal többet és többet voltam bent.

Ami teljesen más ott, mint itthon, hogy nyirfa vesszővel  ütögetik egymást, ami segit még jobban, hogy a pórusok megnyiljanak, és a méreganyagok könnyebben távozhassanak. A gyerekek már egészen kicsi korban hozzá vannak szoktatva a szaunához. Először csak a kis előtérben lehetnek és ahogy felnőnek mehetnek a nagy szaunába. Csak fokozatosan. Nekem ez a szokás abszolút szimpatikus.

 

Életemben először 27 évesen próbáltam ki a szaunát (idén márciusban egy wellness szállóban), majd áprilisban hetente 2x jártam is szaunázni, aztán jött a meleg és hanyagoltam. Amikor Észtországban voltunk (ott töltöttük a nászútunkat), akkor próbáltam ki ezt a háziszaunát. Ég és föld a kettő. Hogy a bőröm még selymesebb és puhább legyen, vettem a boltban szaunamézet. Komolyan mondom teljesen újjá születtem, amikor kijöttem a szaunából. Azt hiszem a költözés után ezt is be fogom iktatni a mindennapjaimba. Sajnálom,hogy előbb nem tudtam kipróbálni.

A szauna jót tesz az emésztésnek, tisztitja a bőrt meg még egy csomó jótékony hatása van. :)

 

Szólj hozzá!

Címkék: otthon szauna észt

A bejegyzés trackback címe:

https://vikucka.blog.hu/api/trackback/id/tr213160780

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása