HTML

Viki Észtországba megy

Az életem megváltozott, amikor megismertem a férjem, aki észt. Nemsokára Estoniába költözünk, persze addig még sok víz lefolyik a Dunán. Szeretnék mindent leírni erről az országról, ahogy én láttam, mikor arra jártam: látnivalókat, tudnivalókat, étterem és étekajánlót. Remélem mindenkinek hasznos lesz :) Viki

Friss topikok

Címkék

Miért éppen Észtország ? :)

2011.08.16. 12:57 Vikucka

Miért éppen Alaszka után szabadon...

A tények

Mindig is vonzódtam az északi országokhoz. Sokaknak a nyaralás célpontja csak tenger lehet, csak a déli országok Itália, Spanyolország, Teneriffe, Mexikó akármi. Mivel utálok a tömeg után menni, ezért nekem sokkal vonzóbb célpont Észak-Európa, Skandinávia, Balti-államok.

2010-ben egy véletlen folytán ismerkedtem meg a férjemmel, aki észt származású és itt él Magyarországon. Persze ekkor még csak halovány emlékeim voltak arról, hogy merre is lehet ez a kicsi ország. Mivel a férjem egyre fontosabb lett az életemben, sokat beszélgettünk a hazájáról is.

Tavaly nyáron eljutottam Tallinnba, ami egy csodálatos város. Győr és Sopron keveréke. Az Old city (ahogy ők hívják VanaLinn), és ugye a szovjet kultúra elmaradhatatlan kelléke a 10 emeletesekkel tarkított gettós rész a város körül. Amúgy ezzel sincs semmi baj, teljesen olyan, mint ha Budapesten járnánk, vagy épp Debrecenben. Azonnal a szívembe zártam a várost. Imádom a tengert és olyan jó érzés, hogy elérhető közelségben van. Kb. 40 perc autóval onnan, ahol a férjem él.

Azt gondoljuk mi magyarok, hogy észak = hideg. Valóban a tél kegyetlen hideg tud lenni, de észre sem vesszük, hogy -20 fok van. Sokan azt hiszik, hogy nyáron is -10 fok van minimum. Eddig kétszer voltam nyáron és el kell áruljam, hogy amikor itt 15-16 fok volt, akkor ott 30. :) A Balti - tenger tavaly júliusban is 23 fok volt, tehát nem igazán jeges kategória.

Amit imádok: fekete kenyér, vanatallinn csoki, szauna, a különböző joghurtok, a lazac, a shopping központok.

A tömegközlekedés jóval olcsóbb, mint Magyarországon. A Tallinna AutobussiKondis (észt BKV) járatani egy normál jegy 1 euró, ami bárhol használható: busz, troli, villamos. A közlekedés teljesen jó: viszonylag gyorsan el lehet jutni a város egyik feléből a másikba. (nyilván nem Budapest méretű városról beszélünk). A 10 jegyes tömb olyan 8 euró körül van, ami nem olyan drága.

De annyira inkább nem futok előre, szépen lassan megosztom veletek a tapasztalataimat. Már ha lesz valaki, aki elolvassa :)

 

Szólj hozzá!

Címkék: észtország tallinn tapasztalat

A bejegyzés trackback címe:

https://vikucka.blog.hu/api/trackback/id/tr263157724

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása